ՆԼԾ՝ նեյրո-լեզվաբանական ծրագրավորումը (հուն. neuron` նյարդ, լատ. lingua՝ լեզու և հուն. programma՝ ծրագիր) մեթոդ է, օգտագործվող հոգեթերապիայում, որի հեղինակներն են Ռ. Բենդլերը, Ջ. Գրինդերը: Նրա հիմքում ընկած է շփման գործընթացի կառուցվածքի մասին ուսմունքը: Կանխատեսվում է, որ շփման հիմնական բաղադրիչն է համարվում զգայական ուղիները (տեսողական, լսողական, կինեսթետիկական), որոնցում ընկալվում է ինֆորմացիան և պահպանվում հիշողության մեջ: Մեթոդի օգտագործման արդյունքում հնարավոր է փոխել ոչ արդյունավետ վարքի ձևերը, կարգավորել հույզերը, փոխել սահմանափակող համոզմունքները: Հիմնական հոգեթերապևտիկ հնարքներից են համարվում խարսխավորումը, ենթամոդալականությունների խմբագրումը, ռեֆրեյմինգը՝ տեսանկյան փոփոխությունն և այլն:
ՆԼԾ-ն օգնությամբ դուք կարող եք.
- սովորել ավելի լավ հաղորդակցվել,
- հասկանալ սեփական մտածողության տիպը,
- լուծել սեփական խնդիրները,
- սովորել կառավարել սեփական հուզական վիճակը,
- ճիշտ դնել նպատակ և հասնել դրան,
- ավելի լավ հասկանալ մարդկանց,
- հաջողությամբ բանակցություններ վարել,
- դառնալ լավատես,
- կառուցել հարաբերություններ,
- ավելի արդյունավետ դառնալ այն գործում, որով զբաղվում եք,
- հնարավորություն ստանալ բարձրանալ կարիերայի սանդուղքով:
ՆԼԾ-ն գլխավոր արժանիքներից մեկն է համարվում հատուկ մշակված լեզուն, որը թույլ է տալիս օբյեկտիվորեն գրառել մարդկանց սուբյեկտիվ մտածողական մարտավարությունները: Նման լեզվի առաջացումը թույլ է տալիս, ուսումնասիրելով մարդու գործունեությունը, հասկանալ ոչ միայն այն, ինչը նա անում է, այլ նաև, թե ինչպես է դա անում: Ինչպիսի՞ սուբյեկտիվ գործընթացներ են ընթանում մարդու հոգեկանում, որոնց արդյունքում նա ստեղծում է այս կամ այն գլուխգործոցը, որոշում է կայացնում, համոզվում է կամ տարհամոզվում ինչ-որ բանում:
ՆԼԾ-ն հիմնական մոտեցուներից մեկն է համարվում այն համոզմունքը, որ յուրաքանչյուր մարդ տիրապետում է ներքին ռեսուրսներին՝ իր բոլոր խնդիրների հաղթահարման և իր բոլոր նպատակներին հասնելու համար:
Հաջորդ կարևոր մոտեցումը համոզումն է այն բանում, որ ցանկացած փոփոխությունների կարելի է հասնել բավականին հեշտությամբ և ամենաչնչին բացասական ապրումներով:
Հոգեթերապիայի մեջ ՆԼԾ-ն ամենակարևոր ներդրում է համարվաում ցանկացած փոփոխությունների էկոլոգիականության հարցը: Երբեմն մարդ այնքան է ձգտում ազատվել «ամենաշատից» (ավելորդ քաշ, վախ բարձրությունից, ծխել, ալերգիա և այլն), որ բացարձակապես մոռանում է մտածել այդ փոփոխությունների հետևանքների մասին: Այդ պատճառով երբեմն ստացված «բարերար փոփոխությունները» ջնջում են այն ողջ լավն ու օգտակարը, ինչն առկա էր մարդու մոտ նախկինում:
ՆԼԾ-ն տարբերակիչ առանձնահատկություններից է նաև հավատն այն բանում, որ ցանկացած իրադրությունում առավել արդյունավետ է առաջին հերթին մտածել այն մասին, թե ինչ անել, այլ ոչ թե այն մասին, թե որն է կատարվածի պատճառը:
ՆԼԾ-ն ունի կիրառության լայն ոլորտ. այն և հոգեթերապիա է, և ուսուցում, անձնական և խմբային խորհրդատվություն, քոուչինգ, արդյունքների ռազմավարական ծրագրավորում, ստեղծագործականություն, ուսուցողական ծրագրերի մշակում և անցակցում, լրագրություն, իրավաբանություն, ԶԼՄ-եր և անգամ գովազդ: ՆԼԾ-ը թույլ է տալիս նաև զարգացնել հաղորդակցական հմտությունները, սովորեցնում է աշխարհի բազմակողմանի ընկալմանը, վարքային ճկունության և օգնում է իրականացնել նշանակալի անձնային աճ: ՆԼԾ-ն շնորհիվ հնարավոր է հասնել առավելագույն արդյունավետության յուրաքանչյուր ուսուցման մեջ, լինել լավ վիճակում և ունենալ բարձր աշխատունակություն:
ՆԼԾ-ը քիչ է հետաքրքրվում և պատճառներ չի փնտրում անցյալում, այլ ուսումնասիրում է ընկալման միջոցն և դրա հիման վրա կառուցում է ներկան ու ապագան: ՆԼԾ-ն ամենից առաջ կողմնորոշված է ոչ թե դեպի բացատրությունը, այլ փոփոխությանը:
ՆԼԾ-ն տեխնոլոգիական հնարքների հավաքածուն գրեթե բացառապես ներգործության հնարքներ են, որոնք գործում են անգիտակցականի և ներշնչման միջոցով: Հոգեբանի և այցելուի միջև փոխազդեցության բաց և բանական տարբերակները հարստացնում են ՆԼԾ-ը, իսկ հակառակ պարագայում, անտեսումը՝ ակնհայտորեն աղքատացնում է ՆԼԾ-ն գործիքների ամբողջությունը, նրան հաղորդելով, շատերին գրավող, մոգության և կախարդանքի երանգ:
Комментариев нет:
Отправить комментарий