Գովազդը
որոշման կայացման օգտին ուղղված ինֆորմացիա է, որը կողմնորոշված է դեպի պոտենցիալ
սպառողը և տարածվում է հանրային ալիքներով և աղբյուրներով: Ի տարբերություն մաքուր ինֆորմացիայի՝ գովազդն օգտագործում է համոզման միջոցներ, նրա նպատակն է նախընտրությունների ապահովումը մրցակցության պայմաններում: Այն պարզապես ինֆորմացիայի ուսումնասիրություն չէ, այլ դրա ուսումնասիրությունը որոշակի, բավականին կոնկրետ նպատակով՝ ուժեղացնել
հետաքրքրությունն ու ուշադրությունը առաջարկվող ապրանքների և ծառայությունների նկատմամբ:]
Գովազդը փաստացի ունի մեկ ուղղվածություն՝ գովազդատուից
դեպի ներգործության օբյեկտը: Հակադարձ կապը գոյություն ունի միայն
պոտենցիալ գնորդի վերջնական վարքի տեսքով: Կարևորագույն դեր է այստեղ խաղում
հոգեբանությունը՝ որպես գիտություն մարդու վարքային մոտիվների և ցանկությունների ու
ձգտումների պատճառների մասին: Ամենատարրական կարգախոսը, ամենապարզ նկարը ընկալվում, մտապահվում են մարդկանց կողմից ներքին
հոգեբանական օրենքների համաձայն:
Գովազդի հոգեբանությունը ուսումնասիրում
է մարդու ուղեղի վրա, ինչպես նաև մարդկանց կողմից առանձին
արտահայտչական միջոցների՝տեքստի, պատկերի, գույնի, գրաֆիկական ձևավորման ընկալման առանձնահատկությունների
վրա գովազդի ներգործության մեխանիզմը: Հոգեբանական գիտության կիրառումը
թույլ է տալիս ստեղծել պայմաններ, որոնց դեպքում ապրանքի սպառողի և
գովազդատուի միջև ծագում է <<երկխոսություն>>, որը նպաստում է ապրանքների, ծառայությունների արդյունավետ վաճառքին, փոխհասկացմանը:
Դա
կարող է օգնել գովազդային գաղափարների հեղինակներին խուսափել պոտենցիալ սպառողին՝ ապրանքի
որակի մասին սեփական պատկերացումների վերագրմանը:
AIDA և AIDMA (attention, interest, desire, motivation, action) համառոտ բանաձևերը նկարագրում են
մարդու վարքը արտադրանքի նկատմամբ հետևյալ սխեմայի
(Շ.Կոդի) տեսքով.
Ուշադրություն—»Հետաքրքրություն—»Ցանկություն—»Մոտիվացիա—»Գործողություն
Յուրաքանչյուր օր մենք համարվում ենք որևէ մեկի մանիպուլյացիաների օբյեկտ, սակայն հաճախ դա չենք նկատում: Ավելի պակաս ուշադրություն ենք դարձնում , երբ մեզ մանիպուլյացիայի են ենթարկում ապրանքներիև ծառայությունների արտադրողներն ու վաճառողները: Դա այն պատճառով, որ մենք համարյա միշտ համոզված ենք, որ մարդուն մանիպուլյացիայի ենթարկելը բարդ է: Հաճախ ասում են. <<Մարդը թույլ է>>: Դա այդպես է, երբ մենք հատկապես կանգնաց ենք ամանօրյա ցուցափեղկի առաջ, սուպերմարկետում պտտվում ենք սայլակով կամ ընտրում ենք նոր ավտոմեքենա:
Հիմնական թուլությունները, որոնցից օգտվում են ապրանքաարտադրողները.
Ø Հետաքրքրասիրություն Ø Ներշնչվողականություն- Բոլոր մարդիկ ներշնչվող են, հատկապես ծերերն ու երեխաները: Այդ պատճառով տարեցները հաճախ դառնում են
<<առևտրական գործակալների>> զոհեր, և գնում են իրենց ոչ պետքական հնադարյան փոշեծծիչներ, արդուկներ, հյութաքամիչներ, հրաշք դեղորայք և այլ կասկածելի որակի ապրանքներ: Ներշնչվողականության այս կամ այն մակարդակը կա բոլորիս մոտ, այն մեծապես կախված է կրթության մակարդակից, արժեքներից, սոցիալական միջավայրից, մարդու մոտ սթրեսի առկայությունից: Պարզապես կրթված մարդկանց համար պետք է
կիրառել շատ փաստեր: Գոյություն ունեն նաև ներշնչման սեզոնային հատկություններ: Գարունը սիրո ժամանակն է,
իրականում այն օրգանիզմի համար մեծ սթրեսի փուլ է: Հենց գարնանն են սովորաբար սկսվում գործել գովազդային ընկերությունները համալրման, փոփոխությունների մասին իրենց հայտարարություններով: Եթե մարդուն ներշնչեն, որ նա կմահանա, այն իրականում կարող է սպանել նրան:
Ø Ներքին պոտենցիալ-Այն արտադրողների մոտ մանիպուլյացիա ոչ հաճախակի միջոց է,
այն ավելի շատ հարմար է մանկավարժների, հոգեբանների համար: Այնուամենայնիվ, որոշ հղումներ, որոնք ցանկանում են ցույց տալ մարդուն իր գաղտնի հնարավորությունները,
տեղադրված են բազմաթիվ ապրանքանիշներում: Վերջերս Nike ընկերությունը բավականին աղմուկ բարձրացրեց համացանցում, երբ արտադրանքը գովազդեց շատ գեր տղա: Գաղափարը կայանում էր նրանում, որպեսզի ցուցադրվի մարդու հենց ներքին պոտենցիալը, որը հեռու է մարզիկ լինելուց, սակայն կարող է փոխվել դեպի լավը:
Ø Անվճար ինչ-որ բան ստանալու ցանկություն- Նման մարդիկ կան միշտ և ամենուր: Օրինակ, ձեզ ինչ-որ ապրանք են տալիս անվճար պայմանով, որ դուք ձեր ընկերոջը կբերեք, կլայքեք և այլն:
Ø Գնումով պարծենալու ցանկություն- Նման ցանկությունը ուժգին դատարկում է գնորդի գրպանները: Հաճախ պարծենկոտության տարրեր կարելի է տեսնել գովազդային հոլովակներում: Պարծեցիր, որտեղ ես գնել այն: Բոլոր հնարավոր պարծեցումները, օրինակ գնված ապրանքների հետ լուսանկարի տեղադրումը հաճախ կարելի է
տեսնել սոցիալական կայքերում, որոնք միայն ավելի ուժեղ են վառում պարծենալու թուլությունը ինչպես տղամարդկանց, այնպես էլ կանանց մոտ: Շուկայում բոլոր հնարավոր շարժական սարքավորումների
մուտքով, եկավ նաև պարծենալու սովորությունը: Instagram սոցիալական կայքը համարյա ամբողջությամբ կառուցված է մարդկանց՝ սեփական անձով և
իրենց գնումներով պարծենալու ցանկության վրա:
Ø Թերարժեքության զգացում- անվստահ մարդիկ հաճախ զգում են տարբեր տեսակի անլիարժեքություն:
Մենք հաճախ վարանում ենք մեր կարողությունների,
խելքի, դաստիարակության, արտաքինի մեջ: Դա կարող է լինել նաև կեղծ զգացողություն, սակայն նման մարդուն կարելի է հեշտությամբ ենթարկել մանիպուլյացիայի:
Ø Հիմարություն-Բացառապես տարրական երևույթների անիմացության և տրամաբանորեն մտածելու ցանկության բացակայության շնորհիվ, մինչև այսօր վաճառվում են <<հրաշք-դեղահաբերը>>,
որոնք տառացիորեն անմիջապես օգնում են ճարպակալման, իմպոտենցիայի, ուռուցքի դեպքում:
Ø Արագ որոշում կայացնելու անկարողություն- Մարդը, որն անկարող է
արագ որոշումներ կայացնել, հիանալի օբյեկտ է
մանիպուլյացիաների համար: Արագ պատասխանելու անհրաժեշտության պահին նման մարդը խառնվում է և
արագ համաձայնվում: Այն հաճախ կիրառվում է
ցանցային սննդի կետերում, մակդոնալդս, ինչպես նաև տարբեր ակցիաների անցկացման ժամանակ: Արագ սննդի ռեստորաններում մատուցողները սովորաբար հենց իրենք էլ շատ արագ են խոսում: Ընդունելով պատվերը, նրանք միշտ արագ հարցնում են << Ավելացնել>> և անվանում են ավելացումն կամ դեսերտը, որը, որպես կանոն, բավականին թանկ է ողջ պատվիրածի համեմատությամբ: Մարդը, որը չի կարողանում արագ կողմնորոշվել, գործնականում ասում է միանգամից <<այո>>, չնայած, ավելի շուտ, առաջարկությունը իրեն հարկավոր չէ:
Ø Խնդիրն ինքնուրույն հաղթահարելու անկարողություն-Մարդկային այս թուլությունը լույս աշխարհ է
բերել բազմաթիվ արտադրանքներ ու ծառայություններ: Օրինակ թիկնապահ:
Ø Սեր նվերների նկատմամբ- <<Նվեր հաստատության կողմից>>, <<երկրորդ ապրանքը նվեր>> կամ հաճելի փոքրիկ մի բան գնման հետ միասին, ուժեղ ազդակ է կրկին գալ խանութ կամ թուլացնել աչալրջությունն ու վաճառել ինչ-որ բան ավելի բարձր գնով:
Ø Ազարտ- Ազարտն այն մարդկային թուլությունն է,
որն օգնում է անվնաս գոյություն պահպանել ձիարշավարաններին, խաղատներին: Մարդը, որն ամբողջովին կլանված է խաղով չափազանց շատ է ծախսում և հեշտությամբ է
հրաժարվում փողից՝ ավելի մեծ խաղագումարի հույսով: Խաղատանը ստեղծվում է
հատուկ մթնոլորտ, որում դժվար է հասկանալ, թե հիմա օրվա որ ժամն է:
Շատ խաղացողներ օրերով դուրս չեն գալիս խաղատնից:
Ø Նախանձ- Չնայած նրան, որ հոգեբանները համարում են նախանձի զգացումը կործանարար մարդու համար, որոշ ապրանքանիշեր բացահայտորեն այն կիրառում են: Որպես կանոն, այդ ապրանքներն ու ծառայությունները <<լյուքս>> դասի են պատկանում: Դրանց սպառողներին անգամ հաճելի է զգալ շրջապատի հիացմունքն ու նախանձը:
Ø Ագահություն- Այն ստիպում է մարդկանց գնել ավելի շատ, անգամ եթե դրա անհրաժեշտությունը չկա: Նոր մեծ փաթեթավորում, ավելի շատ միևնույն գնով:
<<Գովազդը հետագայում էլ կմնա զբաղմունք, որը լի է անորոշությամբ. նրա նպատակն ու դերը մինչև վերջ հասկանալիորեն անգամ կազմակերպություններին, որոնք այս գործի վրա ծախսում են շատ հարյուր հազարավոր ֆունտ ստերլինգներ>>: (Չ.
Սենդիջ)
Комментариев нет:
Отправить комментарий